
CELOSTNO 24-urno IZOBRŽEAVANJE
z vključeno uporabo v praksi na vaši šoli
Program je zasnovan v skladu z novim Pravilnikom o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju, ki uvaja kategorijo daljšega izobraževanja v trajanju najmanj 24 ur z vključeno uporabo znanja v praksi kot pogojem za napredovanje v nazive. S tem izobraževanjem šole učiteljem omogočijo, da v programu izvedem na njihovi šoli v prilagojenih termini pridobijo zahtevana potrdila.
-
Obseg in izvedba: Izobraževanje obsega 24 pedagoških ur, ki se izvajajo v več delih, po dogovoru z naročnikom. Šole se običajno odločijo, da se program razdeli na 3 do 6 srečanj.
-
Praktična uporaba: Del ur (po dogovoru) je namenjen praktičnim vajam s povratno informacijo izvajlca ter samostojni pripravi akcijskih narčtov in planov za implementacijo, kar udeležencem zagotavlja konkretno povezavo med usposabljanjem in vsakdanjim delom v razredu.
-
Fleksibilna oblika: Posamezna predavanja, delavnice, diskusije ali povratne informacije o pripravljenih vajah oziroma akcijskih načrtih se lahko izvedejo tudi na daljavo preko Zooma.
-
Prilagoditev šoli: Načrt izvedbe (termini, razpored in dolžina posameznih srečanj) se pripravi v sodelovanju med šolo in izvajalcem, tako da program najbolje ustreza potrebam kolektiva.
Vsebina programa: Program je oblikovan celostno in udeležence opremi s temeljnimi mehkimi, prenosljivimi veščinami za sodobno, interaktivno in inovativno poučevanje ter vodenje mladih. Vsebine so zasnovane na podlagi analize konkretnih primerov iz šolske prakse in več kot 15-letnih izkušenj dela z mladimi ter pedagoškimi delavci v Sloveniji in tujini.
VSEBINE
Izobraževanje pokriva tri tematsko povezane module oziroma vsebinske sklope, ki udeležence opremijo s temeljnimi mehkimi prenosljivimi veščinami za poučevanje v sodobnem času. Program je mogoče prilagoditi specifičnim potrebam posamezne šole: po želji se lahko poglobimo zgolj v en izbran sklop in ga obdelamo temeljiteje ali pa dodamo nove vsebine oziroma oblikujemo poudarke glede na konkretne izzive, s katerimi se srečujejo učitelji in učenci na šoli.
1. RAZUMEVANJE NOVI VEDENJSKIH VZROCEV MED MLADIMI:Praktične tehnike in strategije za vodenje, motiviranje in učinkovito komuniciranje s sodobnimi mladimi in njihovimi starši
-
Narcizem, individualizem in zaton avtoritete v sodobni družbi: prepoznavanje novih vedenjskih vzorcev in njihovega psiho-socialnega ozadja, vzroki za porast egocentričnih vedenj, čustvene nestabilnosti in pomanjkanja občutka za skupnost, kritičen pogled na zablode in pastinarcisistične vzgoje in izobraževalnih metod, ki krepijo egocentrizem namesto odpornosti, odgovornosti in gradnje kvalitetnih odnosov.
-
Učinkovita komunikacija v stresnih in konfliktih situacijah: tehnike za mediacijo sporov z impulzivnimi posamezniki, pristopi za komunikacijo s posamezniki z zmanjšano toleranco do kritike in prekomerno potrebo po priznanju, učinkovito odzivanje na agresijo, apatijo in impulzivnost brez eskalacije in izgube dobrega stika z učencim, temeljni principi učikovite komunikacije v različnih kontekstih, tehnike za vodenje težavnih pogovorov, komunikacijske tehnike za vzpostavljanje dobre delovne klime v skupnosti.
-
Motivacija sodobnih generacij: zakaj tradicionalne oblike motivacije ne delujejo več, kako motivirati sodobne mlade, ki živijo v svetu trenutne pozornosti, kako pri pri sodobnih mladih vzbuditi občutek smisla, izziva in pripadnosti kot temeljnih gradnikov motivacije, kako sodobne mlade usmerjati k samostojnosti in odgovornosti, tehnike za aktivacijo, vztrajnost in intenzivnost pri učenju.
-
Vzpostavljanje legitimne avtoritete učitelja, vodenje skupnosti in discipline v razredu: kako naj učitelj v sodobni šoli doseže avtoriteto v razredu in postavi meje učencem, ki ne upoštevanju pravil, metode za ustvarjanje pozitivnih odnosov in delovne klime, izbira pravega pristopa za vodenje tako raznolike skupnosti kot je razred, ustvarjanje učnega okolja, ki mladim nudi strukturo in varnost, a hkrati spodbuja avtonomijo.
2. KRITIČNO IN KREATIVNO MIŠLJENJE ter učinkovito učenje
V sodobnem svetu je ključno, da pri vseh predmetih in doma vzpodbujamo razvoj mehkih prenosljivih veščin ter učimo, kako misliti, ne zgolj kaj misliti. Udeleženci se bodo spoznali s praktičnimi metodami za spodbujanje razvoja mišljenja ter z inovativnimi učnimi pripomočki, ki dijakom pomagajo pri izbiri in samostojni rabi učnih strategij za izboljšanje vsebine in strukture mišljenja na različnih predmetnih področjih in v različnih šolskih ali privatnih kontekstih. Skozi praktične primere in konkretne miselne izzive bodo učitelji spoznali, kaj kritično in kreativno mišljenje sploh je ter kako spodbujati mišljenje pri različnih predmetih (metode in pristopi za spodbujanje mišljenja in kreativnosti pri rednih urah) ali skozi samostojne aktivnosti ali delavnice. Učitelji bodo spoznali kako lahko sami načrtujejo aktivnosti za pouk in kako lahko spremljajo razvoj mišljenja pri svojih učencih.
Vprašanja, ki jih bomo naslovili:
-
Kako vzpodbujati sodelovalno poučevanje in problemsko mišljenje v razredu pri različnih predmetih?
-
S kakšnimi tehnikami pomagati učencem pri izbiri samostojnih učnih strategij za izboljšanje vsebine in strukture mišljenja na različnih področjih?
-
Kako učiti kritično in kreativno mišjenje v dobi umetne inteligence in ChatGPT?
-
S kakšnimi vprašanji pripravimo učence, da samostojno in kritično obravnavajo zastavljene miselne probleme, razvijajo različne perspektive in kritično vrednotijo informacije in argumente?
-
S kakšnimi strukturiranimi tehnikami učence spodbujamo k razvoju samostojnega racionalnega procesa odločanja in reševanja konkretnih problemov?
-
Kako vzpodbujati sodelovalno poučevanje in problemsko mišljenje, ki je osredotočeno na to, kako učenci mislijo, ne zgolj kaj mislijo?
-
Kako pri razl ličnih predmetih spodbujamo razvoj argumentacije in kritične analize virov in podatkov?
3. UMETNA INTELIGENCA: Primeri praktične rabe za učitelje in učence in vzgojno-izobraževalni izzivi v dobi množične rabe umetne inteligence
V dobi množične rabe umetne inteligence se tudi vzgojno-izobraževalni svet sooča z vprašanji odgovorne, premišljene in koristne uporabe sodobnih orodij, kot je ChatGPT. Skozi praktične primere bomo na delavnicah spoznali, kako lahko učitelji in drugi strokovni delavci uporabijo
umetno inteligenco pri svojem delu (zmanjšajo administrativno obremenitev, pridobijo sveže ideje za delo z učenci na inovativen način…), hkrati pa ohranijo strokovno presojo in kritično distanco do tehnologije. Poseben poudarek bo namenjen vprašanju, kako množična raba umetne inteligence (zlasti t.i. jezikovnih modelov) spreminja komunikacijske, kognitivne in čustvene vzorce otrok in mladih ter kako se lahko kot strokovni delavci nanje odzovemo premišljeno in razvojno podporno. Pokazali bomo, kako lahko orodja UI kritično in odgovorno uporabljajo tudi učenci (na primer za razvoj osebnih tutorjev za pomoč pri učenju).
Ključna vprašanja, ki jih bomo odprli:
-
Kako UI (npr. ChatGPT) vpliva na razvoj osebnosti, socio-kognitivnih veščin in ustvarjalnosti pri otrocih?
-
Kaj so največje pasti množične rabe UI?
-
Kako lahko UI uporabimo za razvoj mišljenja in samostojnosti pri učenju?
-
Katere pasti čakajo učitelje pri rabi takšnih orodij?
-
Kako lahko UI uporabimo za pripravo različnih vsebin?
-
Na kakšen način lahko mladostnike že v zgodnjem obdobju vodimo k varni in zavestni interakciji s tehnologijo?
-
Kakšni so praktični primeri učinkovite rabe orodij UI za učitelje?
-
Kakšni so praktični primeri učinkovite rabe orodij UI za učence?
ORGANIZIRAJTE IZOBRAŽEVANJE NA VAŠI ŠOLI
Kontaktirajte nas in skupaj z našimi izvajalci prilagodite vsebine in termine za izvedbo izobraževanja na vaši šoli.
041-624-038
